duminică, 14 aprilie 2013

Muschi de porc cu mere

Din nou o combinatie reusita de carne si fructe! De data aceasta am incercat merele galbene alaturi de muschiul de porc. Carnea frageda si aromata, servita cu sosul usor acrisor si merele dulci s-au potrivit foarte bine! Se prepara foarte usor si destul de repede. Daca aveti carne proaspata puteti reduce timpul de coacere, dupa preferinta.
Dupa reteta Pork Tenderloin with Apples.



Ingrediente:
2 muschiuleti de porc,
2 catei de usturoi, taiati bucatele,
sare si piper, dupa gust,
ienibahar (in original se folosea 1 lingurita cuisoare macinate),
2 linguri ulei,
1 cana supa de pui sau vita,
1 cana vin alb, sau suc de mere (apple cider),
3 mere galbene, medii, curatate de coaja si cotor.
Mod de preparare:
   Se condimenteaza muschiul cu sare, piper si ienibahar (sau cuisoare, dupa cum doriti), se impaneaza cu bucatelele de usturoi, facand mici crestaturi din loc in loc. Se incinge uleiul intr-o tigaie incapatoare de teflon si se rumeneste usor muschiul, timp de 4 minute pe fiecare parte. Pastrati uleiul in care ati prajit muschiul, pentru mere.
   Puneti carnea intr-o tava de friptura, adaugati supa si vinul (sau sucul de mere), acoperiti cu folie de aluminiu si puneti la cuptor, la foc mediu spre mare. Dupa primele 10 minute, intoarceti carnea pe partea cealalta, acoperiti si mai lasati la cuptor inca 10 minute (in total 20 minute, acoperit).
   Inlaturati folia de aluminiu si coaceti neacoperit cate 10 minute pe fiecare parte (in total 20 minute, neacoperit).
   Se scoate carnea pe un platou si se acopera bine cu folia de aluminiu, sa stea calda. Pastrati zeama de la carne pentru sos.
   Merele spalate si curatate se taie felii si se pun sa se caleasca timp de 4 minute in tigaia in care ati prajit carnea. Se scot merele pe o farfurie si se acopera pana la servire.
Sosul:
   In restul de ulei din tigaia de teflon se adauga zeama de la carne. Se fierbe timp de 5 minute, pana scade si se leaga un pic.
   Muschiul se taie felii si se serveste cu sosul, alaturi de feliile de mere.
Pofta buna!

8 comentarii:

  1. Am pregătit și eu cândva mușchi de porc cu mere. E reușită combinația.

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesanta combinatie! Eu nu prea fac pentru ca ai mei stramba din nas la combinatii fructe-carne, dar mie imi plac mult! Pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Hmmm, foarte buna acest preparat...eu ador sa combin carnea cu sosuri de fructe!
    Cand eram mica mancam cu compot de fructe :P
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bunatate !!! Si mie imi place porcul cu mere si prune !!!

    RăspundețiȘtergere