joi, 13 decembrie 2012

Biscuiti si cornulete cu rahat

Pentru ca se apropie Craciunul si avem nevoie de cat mai multe prajiturele cu care sa-i servim pe colindatorii micuti, m-am gandit sa va prezint aceasta reteta de biscuiti si cornulete fragede cu aroma de lamaie. Reteta cuprinde, printre altele, 4 oua si smantana acrisoara, sau lapte acru mai gros. Compozitia se lasa cateva ore la rece, apoi se intinde si se taie in diferite forme, dupa placere. Puteti alege sa le decorati cu orice glazura doriti, functie de eveniment. Eu am adaugat rahat grecesc cu fistic (o bunatate!) si am pudrat, simplu, cu zahar pudra vanilat. Au fost tare bune, fetele mele le-au devorat in vreo 2 zile, desi au iesit destul de multe (in jur de 80-90 de bucati).
Dupa reteta Sugar Cookies din cartea M.Country-Style Recipes.
Ingrediente:
250 g margarina,
2 cani zahar (sau puteti folosi jumatate zahar brun, daca doriti),
4 oua,
2 lingurite esenta de lamaie (eu am pus coaja rasa de lamaie),
6 cani faina ( plus inca atata cat se cere, sa se poata intinde foaie),
2 lingurite bicarbonat de sodiu,
1 lingurita bitartrat de potasiu (cream of tartar),
1 lingurita sare,
1 cana smantana acrisoara, mai groasa, sau lapte acru mai gros,
cateva bucatele de rahat,
zahar pudra cu aroma de vanilie, pentru ornat.
Folositi o cana de 250 ml pentru masurarea ingredientelor.
Mod de preparare: se bate margarina cu zaharul, se adauga ouale si coaja de lamaie. Separat se amesteca ingredientele uscate, respectiv faina, bicarbonatul, praful intaritor (cream tartar) si sarea, si se adauga peste compozitia cu oua, alternativ cu laptele (sau smantana). Se amesteca bine. Se acopera compozitia si se pune la frigider pentru cateva ore ( sau peste noapte). Se presara faina pe masa de lucru (eu am mai adaugat ceva faina, cat sa se desprinda de pe maini) si se intinde foaie (nu foarte groasa, aprox. 0,6 cm). Se taie in diferite forme, dupa dorinta. Pentru cornulete, intindeti foaie rotunda cu diametrul de 16-20 cm si impartiti in 4 sau 8 sectoare, in functie de cat doriti sa fie de mari. Puneti o bucatica de rahat in capatul mai lat si apoi rulati. Se aseaza in tavi unse, sau acoperite cu hartie de copt. Se coc la foc potrivit timp de 8-10 minute (nu coaceti prea mult, sa nu se intareasca!). Se pudreaza cu zahar pudra, sau, dupa racire, se decoreaza cu diferite glazuri. Ies in jur de 90 de bucati.
 Pofta buna!
  Alta varianta ar fi sa reduceti cantitatea de faina, folosind doar 3 cani si  sa puneti, cu o lingura, gramajoare de aluat pe o tava intinsa, unsa, sau acoperita cu hartie de copt. Coaceti la foc potrivit, la fel ca mai sus.





8 comentarii:

  1. Ce-mi plac, ma servesc si eu cu un biscuite si un cornulet.Trebuie sa ma apuc si eu sa fac cate ceva,desi n-am colindatori.

    RăspundețiȘtergere
  2. Preferatele mele,ce mai,vin la tine!!!!!pupp!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Micky, Johanna, Mirela, va multumesc de vizita! Johanna, imi pare rau ca nu ai colindatori! La noi inca se pastreaza obiceiul.

      Ștergere
  3. Arata bine, dar fara bicarbonat de sodiu si bitartrat de potasiu nu se poate? ca mie-mi fac rau, imi provoaca arsuri...:(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liana, e prima oara cand intalnesc bitartrat in reteta de biscuiti. Sincer, eu cred ca se poate renunta la el in reteta asta.

      Ștergere
  4. Cele mai simple si cele mai bune! De Craciun le pregatesc si eu:)

    RăspundețiȘtergere