luni, 4 februarie 2013

Biscuiti cu umplutura de prune, stafide sau curmale.

Ce m-a atras la acesti biscuiti a fost umplutura buna si variata de fructe. Puteti folosi curmale, stafide, prune uscate, chiar si  ananas zdrobit amestecat cu cateva bucatele de cirese confiate. Umplutura se prepara pe foc, din apa, zahar, fructele taiate in bucati mici si putina faina (sau amidon in caz ca alegeti ananasul). Din aluatul de biscuiti se intinde foaie de 0.5 cm grosime, se taie in diferite forme care se suprapun doua cate doua, dar nu inainte de a pune umplutura de fructe intre ele; se pun apoi la cuptor pentru 10-12 minute. Ies in jur de 65 de biscuiti umpluti, fragezi si buni. Pot fi pastrati mai multe zile in cutii inchise.
Dupa reteta Date or Raisin-Filled Cookies din cartea M.Country-Style Recipes.



Ingrediente biscuiti:
250 g margarina,
1 cana zahar,
1 cana zahar brun,
2 oua,
2 lingurite esenta de vanilie,
aprox. 5 cani faina,
1 si 1/2 lingurite praf de copt,
1/2 lingurita bicarbonat de sodiu,
1 lingurita sare,
1/2 cana lapte acru mai gros (sau sana).
Umplutura:
2/3 cana zahar (eu am pus doar 1/2 cana zahar, sa nu iasa prea dulce),
2 linguri faina,
1 cana apa,
1 si 1/2 cani prune uscate taiate bucatele (sau curmale, sau stafide).
Daca folositi stafide, maruntiti-le cu un blender.
Umplutura (optionala) de ananas:
un compot de ananas zdrobit, cu tot cu zeama,
1 si 1/2 linguri amidon,
1/2 cana zahar,
1/4 cana cirese confiate, taiate bucati.
Folositi o cana de 250 ml pentru masutrarea ingredientelor.
Mod de preparare:
Se bate margarina cu zaharul pana se obtine o crema. Se adauga ouale si vanilia. Separat se amesteca 2 cani de faina cu praful de copt, bicarbonatul si sarea si se adauga peste compozitia cu margarina, alternativ cu laptele acru. Se adauga inca 2 si 1/2 cani de faina si se amesteca bine. Se acopera si se lasa la rece timp de 2 ore.
 Intre timp se prepara umplutura astfel: se amesteca zaharul si faina intr-o craticioara, se adauga apa si fructele taiate, se fierb putin la foc mic pana se ingroasa, amestecand mereu. Se lasa sa se raceasca.
  Din aluatul de biscuiti se intinde pe masa de lucru o foaie de 0,5 cm grosime (eventual mai adaugati 1/2 cana faina in aluat, daca mai este nevoie, pana se dezlipeste de maini). Se taie in diferite forme, se asaza intr-o tava de copt unsa, sau acoperita cu hartie de copt. Pe fiecare biscuit se asaza cam o lingurita din umplutura de fructe si se acopera cu un altul, puitn mai mic (lipiti putin marginile). Se coc la foc mediu timp de 10 - 12 minute. Eventual, se pudreaza cu zahar pudra cu aroma de vanilie. Se pastreaza in cutii inchise. Ies in jur de 65 de biscuiti umpluti.
Pofta buna!

15 comentarii:

  1. Ce biscuiți delicioși și frumoși ai pregătit! Îmi plac mult.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca sunt deliciosi!De cand cautam o reteta de fursecuri umplute! O trec pe lista si poate o sa-i fac si eu cu Tudor! Merci! puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liana, sigur o sa-i placa lui Tudor sa te ajute la taiat si lipit biscuitii. Nici eu nu am scapat de fetele mele, au "muncit" cot la cot cu mine!

      Ștergere
  3. Ce buni trebuie sa fie,sunt preferatii mei!!!!yamiii!!pupp!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumosi sunt, gingasi si aromati. Mi-ar placea sa gust si eu din ei :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Super deliciosi, biscuitii :)! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce biscuiti buni ai facuuuuuuuuut !!! Sunt DE-LI-CIOSI !!!
    Merg de minune alaturi de un pahar cu lapte cald.
    Te tzuc si sa ai o zi splendida !

    RăspundețiȘtergere
  7. Gabi sunt minunati! Imi place cum i-ai acoperit, cu forme diverse! Neaparat trebuie sa ii fac...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-au placut, mai ales ca-i poti umple cu mai multe feluri de umpluturi. Multumesc de vizita, Irina!

      Ștergere
  8. fructe confiate/uscate la preturi corecte gasiti pe www.ameplant.ro

    RăspundețiȘtergere