vineri, 1 martie 2013

Prajitura galbena-aurie intr-un singur vas


 
Cum asa? Adica este o prajitura cu blat galben-auriu pentru prepararea careia se murdareste doar un singur vas. Si pe langa faptul ca ne scuteste de spalat, este si buna, ieftina si se prepara rapid. Blatul este din faina, margarina, lapte si doar 2 oua si este acoperit cu o glazura fina din crema de branza si lamaie. Un deliciu, mai ales servita langa o cana de cafea (mai slaba si neindulcita, cum imi place mie)!
 Dupa reteta americana One Bowl Golden Yellow Cake.

Ingrediente blat:
2 si 1/2 cani faina,
1 si 1/2 cana zahar,
2 lingurite praf de copt,
1 lingurita sare,
125 g margarina (1/2 c),
1 lingurita esenta vanilie (eu am folosit 1/8 lingurita pudra de vanilie Bourbon),
2/3 cana lapte,
2 oua,
1/3 cana lapte.
Folositi o cana de 250 ml pentru  masurarea ingredientelor.
Mod de preparare blat:
Se amesteca intr-un vas faina, zaharul si praful de copt. Se adauga margarina, vanilia si 2/3 cana lapte. Se bate cu mixerul la viteza medie, timp de 2minute. Se adauga ouale si inca 1/3 cana lapte. Se bate compozitia cu mixerul mai mult de 2 minute. Se toarna compozitia intr-o tava de 32 cm / 22 cm, unsa si tapetata cu faina ( sau acoperita cu hartie de copt) si se coace la foc potrivit aproximativ 25 minute, sau pana se rumeneste usor. Se lasa sa se raceasca.
Glazura din crema de branza:
3 linguri crema de branza (eu am folosit crema de branza cu smantana Almette),
2 lingurite zeama de lamaie,
2 cani zahar pudra,
1 lingura coaja rasa de lamaie,
optional, fulgi fini de migdale, rumeniti usor.
Pentru glazura se amesteca crema de branza cu zaharul pudra, se adauga coaja si zeama de lamaie. Se intinde peste blatul rece. Se pune la rece.
 
Pofta buna si, pentru ca tot este 1 martie, o primavara frumoasa va doresc!!

14 comentarii:

  1. Delicioasa prajitura!O primavara minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Delicioasa!!!si usor de facut!!pupp!

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Mirela, Alina, Fancy Cake, va multumesc pentru comentarii!

      Ștergere
  4. daca murdaresc doar un singur vas, atunci clar e o reteta pe gustul meu caci nu trebuie sa spal multe vase!!:P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun venit, Stefy! De fapt se murdaresc 2 vase, unul cu blatul si al doilea cu glazura. Oricum sunt putine si treaba merge repede.

      Ștergere
  5. Grozav de bine arata !
    Trebuie sa o incerc si eu......cat de curind.
    Te tzuc cu mare drag !

    RăspundețiȘtergere
  6. Hai ca m-ai facut curioasa....dar, blatul e facut intr-un vas si crema intr-alt vas...nu-s doua?
    Oricum, e simpla si usoara si tare aromata! puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate, Liana, trebuia sa scriu ca blatul se prepara intr-un singur vas. Eu doar am tradus denumirea din engleza.

      Ștergere