luni, 18 martie 2013

Muschi de porc in sos de portocale

Este o friptura frageda si aromata, in sos dulce acrisor si usor amarui de la coaja de portocale, cu usturoi, cimrbu, rozmarin, oregano si dafin. Carnea se lasa la marinat cateva ore, apoi se prajeste usor, timp de 2-3 minute intr-o tigaie de teflon, dupa care se pune intr-o tava, se stropeste cu suc de portocale si se coboara la cuptor pentru 55-60 minute. Reteta am descoperit-o pe un blog superb, La Chef-a si mi-a placut, motiv pentru care m-am gandit sa spun si altora. Multumesc Chef-a pentru reteta si abia astept sa incerc si altele!

Ingrediente:
1 kg pulpa de porc (eu am folosit 2 muschiuleti si 500 g cotlet),
2 portocale medii,
200 ml suc de portocale,
50 ml apa,
1 lingurita zahar (eu am pus 3 lingurite zahar, pentru ca portocalele au fost cam acre),
optional, putin vin alb.
Marinata:
2-3 catei de usturoi,
3 frunze dafin,
2 crengute de cimbru (sau 1 lingurita cimbru uscat),
1 lingurita oregano,
1 lingurita rozmarin,
1 lingurita boia de ardei dulce,
sare si piper negru proaspat macinat,
coaja rasa de portocala (eu am presarat doar putina coaja peste carne,  sa nu iasa prea amara).
Mod de preparare:
  Se pune carnea intr-un vas incapator si se condimenteaza cu sare, piper, usturoiul taiat feliute, cimbru, oregano, rozmarin, boia dulce si putina coaja rasa de portocale(portocala se splala bine cu apa calduta si un buretel abraziv). Se acopera vasul si se pune la frigider pentru cateva ore (eu am lasat-o doar o ora).
  Se scoate carnea din frigider si se prajeste usor intr-o tigaie mare de teflon, cu o lingura de ulei. Se lasa cate 2-3 minute pe fiecare parte, sa se rumeneasca usor. Se amesteca sucul stors de la o portocala si jumatate cu apa, zaharul si, eventual, vinul alb. Se asaza carnea intr-o tava de friptura, mai inalta, se stropeste cu sucul de portocale si se asaza felii de portocale pe marginea vasului (eu am pus doar o jumatate de portocala, taiata felii).
  Se acopera tava cu folie de aluminiu si se pune la cuptor, la foc mediu. Dupa 20 minute intoarceti carnea pe partea cealalta, folosindu-va de un cleste de bucatarie, acoperiti din nou si mai lasati inca 20 de  minute la cuptor. Apoi, inlaturati folia de aluminiu, si mai lasati friptura la cuptor pentru inca 15 minute, la foc tare.

  Pofta buna!

10 comentarii:

  1. Delicioasa carnea preparata cu sos/suc de portocale... De fapt, eu sint mai ciudata, am facut si muschiulet de porc umplut cu fructe uscate... fructele dau carnii un gust special, divin... Pupici si o saptamina minunata sa ai !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As fi gustat si eu din muschiul acela umplut cu fructe uscate! Imi plac fructele langa carne. Multumesc pentru pupici si urare, Daniela!

      Ștergere
  2. Combinatia porc-portocale imi place tare mult. Muschiulm asta arata foarte apetisant!! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am incercat pentru prima data. Cu siguranta am sa repet reteta!

      Ștergere
  3. Gabi m-ar tenta si pe mine muschiul tau. Nu am incercat aceasta combinatie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si pe mine m-a atras cand l-am vazut pe blogul Chefei. Poti incerca.

      Ștergere
  4. Frageda si aromata friptirica asta faina !
    Trebuie sa fie grozava....
    Te tzuc cu drag !

    RăspundețiȘtergere