joi, 7 martie 2013

Carne de vitel cu ciuperci in sos de smantana

Pentru ca tocmai am primit niste carne proaspata de vitel, m-am gandit sa incerc reteta aceasta care se aseamana foarte mult cu tocanita noastra, traditionala. Carnea se taie cubulete, se caleste in unt alaturi de ceapa si putin usturoi, apoi se acopera cu supa de vita si se lasa sa fiarba inabusit, adaugand inspre final ciuperci, migdale taiate, rumenite usor si smantana. Puteti servi alaturi de alte legume fierte putin.
Dupa reteta Veal Paprika With Sour Cream din revista Australian Food.

Ingrediente:
800 g carne proaspata de vitel,
25 g unt,
1 ceapa medie,
1 lingura boia de ardei (eu am pus dulce),
2 catei usturoi, zdrobiti,
2 linguri faina,
3 cani supa de vita (sau apa plus un cub knorr de vita),
2 lingurite mustar,
75 g migdale fulgi (sau maruntite), rumenite usor,
300 g smantana,
300 g ciuperci (in original se foloseau baby mushrooms),
1/4 cana patrunjel verde, tocat (sau 2 lingurite patrunjel uscat),
sare (si piper negru, daca folositi boia dulce), dupa gust.
Cana folosita este masura americana de 250 ml.
Mod de preparare:
Carnea taiata cubulete se rumeneste usor in untul topit. Ideal ar fi sa folositi o tigaie mai incapatoare, cu strat de teflon si capac. Se adauga ceapa tocata si usturoiul zdrobit impreuna cu boia de ardei; se calesc pentru cateva minute.
 Se adauga faina, se amesteca bine cu carnea, apoi mustarul, dupa care se acopera cu supa de vita (zeama in care a fiert carne de vita, sau apa calda in care dizolvati un cub Knorr de vita). Se lasa sa fiarba acoperit, timp de 30 minute, pana cand carnea se inmoaie, amestecand din cand in cand sa nu se prinda de vas. (Daca folositi o carne de vita mai tare, fierbeti mai mult timp, aproximativ o ora; incercati daca este patrunsa).
 Intre timp se spala ciupercile si se taie in sferturi (daca folositi baby mushrooms nu mai este nevoie sa le taiati, arata mult mai bine asa intregi in mancare). Migdalele se rumenesc usor in cuptor, la foc mediu timp de 5 minute. Se pun ciupercile si migdalele peste carne, se adauga smantana, jumatate din cantitatea de patrunjel si se mai lasa sa fiarba inca 10 minute, pana se patrund ciupercile. Se pun sarea si piperul, dupa gust si la sfarsit se adauga restul de patrunjel.
 Se serveste alaturi de alte legume fierte usor.
Pofta buna!




10 comentarii:

  1. Woauu,ce bine merge cu o mamaliguta,,mmmmmm!!!pupp!

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu am gatit ceva cu ciuperci ieri..dar carne de pui:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicioasa papita cu ciuperci si smintina. Cred ca fulgii de migdale, ii da un gust deosebit...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmm, demult n-am mancat tocanita de vitel...pastreaza-mi si mie o portie generoasa, te rog! puup

    RăspundețiȘtergere
  5. Delicioasa combinatie, imi place mult!! La multi ani!!

    RăspundețiȘtergere