duminică, 24 februarie 2013

Batoane cu crema de mango si cocos

 Am cautat un desert cu mango si cocos cu care sa pot participa la Provocarea Dulce Romanie, gazduita de Johanna de la Pasiune si Culoare. M-am oprit asupra acestei retete de batoane cu crusta simpla din fulgi de cocos, faina si unt peste care se toarna o crema din galbenusuri, lapte condensat si pulpa de fruct si se acopera apoi cu frisca batuta cu putin zahar si 2 linguri lapte de cocos. Pentru un gust cat mai aproape de original este de preferat sa folositi fructe proaspete de mango si lapte condensat din comert.
Dupa reteta Creamy Mango Coconut Bars.



Eu am adaptat reteta pentru o tava dreptunghiulara  de 30 cm / 20 cm (in original se folosea o tava patrata cu latura de 20 cm). Si, pentru ca nu am avut fructe proaspete de mango am folosit un compot cocktail de fructe tropicale, care continea si mango si nuca de cocos. Am folosit, de asemenea, lapte condensat facut in casa, care a iesit prea dulce! Pentru rezultate mai bune va sfatuiesc sa folositi lapte condensat din comert.
Ingrediente crusta:
1 si 1/2 cani faina,
1/2 cana cocos razuit,
1/4 cana zahar,
1/2 lingurita sare,
10 linguri unt topit (aprox. 120g unt)
Umplutura de mango:
o cutie de lapte condensat (aprox. 400 ml),
6 galbenusuri mari,
3/4 cana suc de mango, sau piure de mango (eu am folosit 250 g fructe din compot).

Topping:
1  cana frisca lichida,
1 lingura zahar pudra,
2 linguri lapte de cocos (eu am pus lapte plus 3 picaturi esenta de cocos).
1/2 cana fulgi de cocos, rumeniti usor.
Folositi "traditionala" cana de 250 ml pentru masurarea ingredientelor!
Mod de preparare crusta:
Preincalziti cuptorul la foc mediu. Acoperiti o tava de 30 cm / 20 cm cu hartie de copt. Combinati faina cu fulgii de cocos, zaharul si sarea. Amestecati bine, adaugati untul topit si amestecati compozitia pana se faramiteaza. Puneti compozitia in tava si intindeti uniform pe toata suprafata, apasand usor cu degetele. Coaceti la foc mediu, timp de 15 minute, pana se rumeneste usor pe margini.
Scoateti din cuptor si turnati umplutura de fructe peste crusta fierbinte.
Pentru umplutura bateti usor galbenusurile, adaugati laptele condensat si piureul de fructe (sau sucul de mango). Bateti cu mixerul pana se omogenizeaza.
Turnati peste crusta fierbinte si puneti tava din nou la cuptor, la foc mediu, timp de 25- 30 minute, pana se intareste putin umplutura (sa nu mai curga cand miscati tava). Scoateti din cuptor si lasati sa se raceasca complet.
Pentru topping bateti frisca lichida cu zaharul pudra timp de 2 minute. Adaugati laptele de cocos si bateti inca 30 de secunde.
Rumeniti putin fulgii de cocos intr-o tigaie de teflon, la foc mic. Lasati sa se raceasca.
Intindeti  frisca peste crema de mango racita si deasupra presarati fulgii de cocos rumeniti  Acoperiti tava cu folie alimentara si puneti-o la frigider timp de cel putin 2 ore, dupa care taiati in forma de batoane. Pastrati prajitura la rece.
Pofta buna!

9 comentarii:

  1. Ce frumusele sunt :) Gustul trebuie sa fie pe masura..

    RăspundețiȘtergere
  2. O prajitura delicata, dar pe gustul meu... Felicitari, foarte bine arata si cred ca e foarte gustoasa. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca e mortala prajitura asta, mi-a ajuns direct la suflet!! Te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. woauuuu,,,,,numai bunatati faci!!neaparat te voi vizita!!!!puppp!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Intr-adevar o combinatie extrem de grozava! Veau si eu o bucatica altfel mor de pofta...

    RăspundețiȘtergere
  6. Și eu mi-am cumpărat lapte condensat să fac o prăjitură.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mmm, mi-a ramas pe limba...ce-as mai papa acum cateva bucati...delicioasa trebuie sa fie, faina-i combinatia!! puup

    RăspundețiȘtergere
  8. Fetelor, va multumesc pentru comentarii!

    RăspundețiȘtergere