miercuri, 30 ianuarie 2013

Tortilla cu peste si sos tartar

Iata un alt mod de a servi pestele si anume: "ascuns" intre niste foi Tortilla unse cu un sos tartar bun, invelit in foi de salata si acoperit cu felii subtiri de rosii. Foarte bun si rapid! In reteta originala se foloseste peste Tilapia, un peste de apa dulce, cu carne slaba si gust dulceag. Eu am inlocuit cu file de cod. Sosul tartar este cu maioneza, mustar, suc de calamansi ( un fruct din familia citricelor, de origine din Filipine, arata ca o lamaie verde si  poate fi inlocuit foarte bine cu lamaia), putin zahar si o lingura de pasta de tomate. Daca nu aveti foi Tortilla cumparate, le puteti prepara foarte usor, gasiti reteta mea aici.
 M-am inspirat din reteta Fish'n Tacos - Yummy Recipes.

Ingredientele sunt pentru 6 foi Tortilla.
Ingrediente:
aprox. 500 g file de cod,
sare si piper, dupa gust,
2 oua, batute usor,
1/4 cana faina,
1/2 cana pesmet,
1 cana ulei vegetal.
Sos tartar:
1/2 cana maioneza,
1 lingura pasta de tomate,
1 lingura suc de lamaie,
1/2 lingura mustar,
1 lingura zahar (eu am pus doar 2 lingurite).
   Mai aveti nevoie de:
6 foi Tortilla,
6 foi de salata verde,
2 rosii, feliate.
Mod de preparare: Pentru foi gasiti reteta si modul de preparare aici. Se acopera foile, sa nu se usuce pana se prepara pestele si sosul.
    Se spala pestele si se sterge cu hartie absorbanta (eventual se curata de oase, e imposibil sa nu mai gasiti cateva!). Se taie pe jumatate si eventual pe lungime, cat sa incapa cam 2 bucati intr-o foaie Tortilla indoita pe jumatate. Se condimenteaza cu sare si piper si se lasa deoparte. Se pune faina intr-o farfurie adanca, in alta farfurie se pune pesmetul, iar ouale se bat usor cu furculita intr-un bol. Se tavaleste pestele prin faina, apoi prin ou si la sfarsit prin pesmet. Se incinge uleiul intr-o tigaie si se prajesc bucatile de peste, cate 2-3 minute, pe ambele parti, pana se rumenesc usor. Se scot bucatile de peste pe o farfurie cu hartie absorbanta si se acopera sa se pastreze calde.
   Pentru sos se amesteca maioneza cu pasta de tomate, sucul de lamaie si zaharul.
(In reteta se foloseste maioneza cumparata, de aceea se mai adauga mustar si zeama de lamaie. Eu am facut maioneza dintr-un galbenus de ou crud, o lingura de mustar, aprox. 200 ml ulei, putina sare si zeama de lamaie, la care am mai adaugat pasta de tomate si 2 lingurite de zahar.)
Inainte de asamblare, se incalzesc putin pe foc foile de Tortilla, intr-o tigaie neunsa, curata.
Pentru asamblare se unge o foaie Tortilla cu sosul tartar, se asaza o foaie de salata, se pun pe jumatate din foaie 2 bucati de peste prajit si deasupra se pun 3 felii subtiri de rosii. Se indoaie foaia pe jumatate, si se acopera pestele.

 Pofta buna!

14 comentarii:

  1. Intr-adevar e yummy mancarea asta! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai, ai ce m-as mai infrupta dintr-una acum. Arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. si frumos si gustos! Asa da preparat de rasfat culinar! te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt minunate!!!!!
    Am retinut ideea pentru cand se va incalzi afara si vom iesi la primul picnic!
    Te puuup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Teobucatar, Adnia, Mirela, Alina, Paula, Adina, Alex, Irina, Haplea, Emily si Mihaela, va multumesc frumos pentru comentarii!

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi place mult combinatia si ai un plus pt ca ai pregatit foi de casa. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere