sâmbătă, 12 ianuarie 2013

Muschi de porc in sos de prune

Nu stiu ce sa zic ca este mai bun in aceasta reteta, carnea sau prunele, va las pe voi sa decideti. Asadar, va prezint o friptura frageda cu aroma de ienibahar, lasata la cuptor cam o ora si jumatate, intr-un sos dulce acrisor cu prune uscate si vin. Delicioasa!
Reteta este din revista Bucataria de azi.

Ingrediente:
1,5 kg muschi de porc,
250 g prune uscate,
2 linguri mustar,
1 lingura miere,
300 ml vin,
boia dulce,
ienibahar,
sare,
piper.
Mod de preparare: Se spala carnea si se pune intr-o tava inalta, pentru copt. Se unge carnea cu mustar si se condimenteaza cu boia, sare, piper si ienibahar. Se stropeste cu putin vin. Se spala prunele, se scot samburii (eu am cumparat prune uscate fara samburi), se pastreaza jumatate intregi, iar cealalta jumatate se taie bucatele. Se amesteca vinul cu mierea si prunele, se lasa sa stea impreuna timp de 10 minute ("sa se imprieteneasca"-conform retetei originale!). Se toarna vinul cu mierea si prunele peste carne, se mai adauga putina apa (aproximativ 150 ml), asa incat sa se acopere un pic mai mult de jumatate din carne. Se pune tava la cuptor la foc mediu. Eu am acoperit tava cu folie de aluminiu in prima jumatate de ora, apoi am lasat neacoperit. Se intoarce carnea de pe o parte pe alta, la intervale de 15-20 de minute, astfel incat sa se patrunda uniform. Daca sosul a scazut  prea repede, se mai adauga putina apa si putin vin. Se coace timp de aproximativ o ora si jumatate.
  Sfatul meu este sa nu intepati carnea cand o intoarceti de pe o parte pe alta, sa ramana suculenta, folositi-va de doua spatule. Se scoate carnea pe un platou si se feliaza. Se serveste impreuna cu sosul de prune. Puteti servi alaturi de orez fiert, sau cartofi crocanti, nu este nevoie de salata.
In prune veti regasi toate aromele din reteta, sunt deliciose!
Pofta buna!

7 comentarii:

  1. minunata combinatia!
    nu am mai facut reteta asta de cativa ani, dar.... a sosit timpul!!!

    te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bunatate!!!!!!imi place friptura cu prune!!mmmmmm!!!pupp!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata bunatatea asta! Super!

    RăspundețiȘtergere
  4. Yammy,yammy......ce deliciu :)!!! Am preparat si eu pulpa de porc cu prune si a fost nemaipomenit de delicioasa !

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici nu mă îndoiesc că e foarte gustoasă friptura ta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc tuturor pentru comentarii!

    RăspundețiȘtergere