sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Muschi de porc cu sos Diablo

Iata o alta modalitate de a consuma muschiul de porc, rumenit in putin ulei pentru 3 - 4 minute, coborat apoi la cuptor pentru 25 - 30 minute, taiat felii si servit cu un sos un pic iute, cu mustar, hrean si cayenne pepper (condiment amestec cu ardei iute) la care se adauga smantana. Ceea ce da savoare acestui sos este untul rece care se adauga la sfarsit in sosul fierbinte si se lasa sa se topeasca incet. Un deliciu iute! Probabil de aici ii vine si denumirea...Diablo!
Dupa reteta Pork Tenderloin Diablo.



Ingrediente:
2 muschi intregi de porc (aprox. 1 kg carne),
sare si piper, dupa gust,
1 lingura ulei,
3/4 cana supa de pui (sau apa cu un cub Knorr de pui),
1/4 cana smantana,
2 linguri hrean preparat iute,
2 linguri mustar Dijon,
1/2 lingurita cayenne pepper (condiment  amestec de ardei iute) (eu am pus doar 1/4 lingurita condiment, sa nu fie prea iute pentru copii)
2 linguri unt rece,
2 lingurite frunze proaspete de chives (sau frunze de ceapa verde), taiate marunt (eu am avut frunze uscate de chives).



Mod de preparare:
Preincalzeste cuptorul la 190 grade Celsius (foc moderat). Condimenteaza carnea cu sare si piper si pune-o intreaga intr-o tigaie mare, pe foc, in uleiul incins (Atentie, sar stropi!!). Lasa sa  se rumeneasca putin, cate 3-4 minute pe ambele parti. Aseaza carnea intr-o tava unsa si pune-o la cuptor pentru 25 - 30 de minute (eu am intors-o si pe partea cealalta, dupa 15 minute), asa incat sa se rumeneasca usor, dar sa ramana de culoare roz deschis in mijloc. Este important ca muschiul sa fie proaspat, altfel lasati sa se patrunda mai mult. Scoate carnea pe un platou si  acoper-o.
  Prepara sosul astfel: scurge excesul de ulei din tgaia in care s-a prajit carnea si  toarna supa de pui (sau apa cu cub concentrat de pui). Da intr-un clocot, pune smantana, hreanul, mustarul si cayenne pepper. Lasa pe foc pana scade putin si se ingroasa, aproximativ 3-4 minute. Opreste focul si adauga untul rece. Amesteca pana se topeste untul, apoi presara frunze de chives.
  Taie muschiul felii de 1 cm grosime si serveste cu sos, alaturi de alte legume.
Pofta buna!!!

9 comentarii:

  1. O idee foarte bună de pregătire a mușchiului de porc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce-mi place si mie iute! Iar sosul Diablo imi convine de minune! notat reteta ;-) merci, puup

    RăspundețiȘtergere
  3. Excelent!!!
    Eu l-am terminat (pe sos) si el m-a terminat pe mine!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Delicios acest muschi si cred ca este divin cu acel sos....
    Ne rasfeti Gabi daraga.
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  5. Fetelor, va multumesc frumos pentru comentarii!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cand am citit Diablo am venit repede, am banuit eu ca e vb de ceva picant :))
    Imi placeeee!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere