joi, 10 ianuarie 2013

Cartofi crocanti cu Parmesan

Prima tema propusa de Andra de la Menta si Rozmarin pentru Provocarea Dulce Romanie din luna aceasta este cartoful, leguma noastra cea de toate zilele, as spune eu. M-am gandit cum sa-l gatesc si m-am oprit la aceasta reteta foarte simpla, dar buna, de cartofi crocanti cu parmezan.Cartofii sunt crestati usor, stropiti cu ulei de masline si copti la cuptor, cu branza rasa pe deasupra.
 Dupa reteta Crispy Parmesan Potatoes din rev. Australian Food.

Ingrediente:
10 cartofi medii,
1/2 cana ulei (eu am folosit ulei de masline),
1/4 cana branza parmezan.
Mod de preparare: se curata cartofii de coaja si li se da o forma cat mai rotunda. Se taie cate o felie subtire la baza fiecarui cartof, asa incat acestia sa fie stabili, sa nu se rostogoleasca in tava, la cuptor. Se cresteaza usor cartofii pe latime, cu un cutit ascutit, facand taieturi paralele, de aproximativ 3 mm adancime, la distante egale. Se asaza cartofii cu partea plata in jos, intr-o tava unsa, se ung cu ulei (eventual, folositi o pensula) si se coc la foc potrivit timp de 40 de minute. Se mai ung din cand in cand cu ulei, in timpul coacerii. 
Dupa 40 de minute, se presara branza rasa pe deasupra fiecarui cartof si se mai lasa la cuptor inca 20 de minute. Cartofii vor fi crocanti la suprafata si moi in interior. Nu intoarceti cartofii in timpul coacerii.
Pofta buna!

11 comentarii:

  1. imi place reteta...e tare ingenioasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat de bine arata!!!super ideea!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. O garnitura ideala ptr orice ocazie ;)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. bun bun! si noi tot cartofiori la cuptor avem in seara asta :)
    Pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Ador parmezanul,asa ca reteta ta va fi pregatita foarte curand!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu siguranta este pe gustul meu aceasta reteta! Parmezanul este nelipsit din frigiderul meu :)
    Iti multumesc mult pentru ca ai accepta invitatia la "Dulce Romanie"!
    Cu drag,
    Andra

    RăspundețiȘtergere