luni, 10 decembrie 2012

"Placinta pastorului", cu carne de vita si legume

Nu stiti ce sa mai pregatiti pentru pranz? Iata o mancare buna si usor de preparat, cu carne tocata de vita, ciuperci, ardei gras si piure de cartofi cu branza rasa. Toate ingredientele se asaza in straturi si se dau la cuptor timp de 35 minute. Ies in jur de 6 portii. Dupa reteta Shepherd's Pie din rev. Country Woman.

Ingrediente:
1/2 kg carne tocata de vita,
1 ceapa medie,
2 catei de usturoi, taiati marunt,
3 linguri de ulei,
1 cana ciuperci, taiate felii (eu am pus ciuperci proaspete, dar ma gandesc ca merg si din conserva, eventual nu le mai caliti),
1 lingura pasta de tomate,
1 cub Knorr de vita dizolvat in 1/2 cana apa (sau zeama in care a fiert o carne de vita, in original: 1/2 c beef broth),
2 linguri hrean ras,
1 lingurita mustar macinat (eu am pus pasta de mustar),
1 si 1/2 lingurita sare,
1/4 lingurita piper,
jumatate de ardei gras rosu, taiat bucatele,
jumatate de ardei gras verde, taiat bucatele,
8 cartofi medii, taiati cubulete,
1/3 cana lapte fierbinte,
1 cana cascaval ras ( in original: cheddar cheese),
2 albusuri.
Folositi o cana de 250 ml pentru masurarea ingredientelor.
Mod de preparare: se calesc impreuna: carnea, ceapa si usturoiul in 2 linguri de ulei. Se adauga ciupercile taiate, se mai  lasa timp de 3 minute pe foc. Se opreste focul. Separat se dizolva cubul knorr in apa calda, se adauga pasta de tomate, mustarul, 1 lingurita sare, hreanul ras si piperul. Se toarna sosul acesta peste carne si se amesteca usor. Se pune carnea intr-o tava unsa (de 27,5 cm/ 17,5 cm si inalta de 5 cm). Se caleste putin ardeiul in cratita in care a fost carnea, adaugandu-se inca 1 lingura ulei. Se pune ardeiul peste carne, in tava. Se fierb cartofii, apoi se paseaza si se amesteca cu laptele fierbinte, 1/2 lingurita sare, 1/2 cana branza rasa. Se bat albusurile spuma tare, apoi se amesteca usor cu cartofii. Se asaza in strat gros peste carne si deasupra se presara inca jumatate de cana de branza rasa. Se coace neacoperit, la foc tare timp de 15 minute, dupa care se reduce focul (potrivit) si se mai coace inca 20 de minute. Ies in jur de 6 portii.
Pofta buna!


6 comentarii:

  1. delicioasa placinta asta, o s-o aplic si eu la mine in bucatarie ;P Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Este printre primele retete incercate ca am intrat in lumea bloggingului :P
    Am si uitat de ea...este foarte buna! :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Angela, si eu am de multa vreme reteta, dar nu am preparat-o pana acum. Multam de vizita!

      Ștergere
  3. Draga mea,ai facut o bunaciune de placinta!:)
    O salvez si eu !
    Te puuuup!

    RăspundețiȘtergere