luni, 5 noiembrie 2012

Prajitura "Eminesciana"

Este o prajitura cu blat din albusuri si nuca macinata, acoperit cu o bezea din galbenusuri, zahar si vanilie peste care se intinde o crema de unt, nuci prajite si ciocolata rasa.
Pentru ca se apropie ziua de 1 decembrie, Mihaela de la De prin lume adunate ne-a propus sa pregatim un preparat romanesc pentru a preintimpina sarbatoarea noastra nationala. M-am gandit ca  prajitura aceasta se potriveste bine cu tema propusa pentru Provocarea Dulce Romanie. Reteta o am de la cineva din zona Moldovei; cu siguranta cel (sau cea) care a creat-o a fost fascinata de opera marelui poet.
Ingrediente blat:
250 g margarina,
220 g zahar (eu am pus doar 200 g),
6 albusuri, batute spuma,
200 g nuca macinata,
100 g faina,
1 lingurita bicarbonat, stins cu zeama de lamaie.
Bezea:
6 galbenusuri,
200 g zahar,
arome (eu am pus esenta de vanilie).
Crema:
150 g unt,
150 g zahar pudra,
arome (eu am pus 1 lingurita coaja rasa de lamaie),
cateva bucati de nuci prajite,
50 g ciocolata rasa.
Mod de preparare:  se bate margarina cu zaharul, se adauga faina cernuta, bicarbonatul stins, nuca macinata si la sfarsit albusurile batute spuma. Se toarna compozitia intr-o tava (de 32 cm / 22 cm), acoperita cu hartie de copt. Se coace la foc potrivit pana nu se mai lipeste de scobitoare.
  Intre timp se bat bine galbenusurile, se adauga zaharul treptat si esenta. Se scoate blatul din cuptor si se toarna bezeaua peste el. Se pune din nou la cuptor si se mai lasa putin, pana se intareste bezeaua. Se lasa sa se raceasca, apoi se unge cu crema de unt, peste care se pun cateva nuci prajite si se rade ciocolata.
  Crema se prepara astfel: se bate untul bine cu mixerul, se adauga zaharul pudra si coaja de lamaie.
Pofta buna!

9 comentarii:

  1. O prajitura frumoasa,si desigur si foarte gustoasa!Imi place decorul!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buna prajitura,mama mea are reteta,,,,dar cred ca deasupra o are cu crema de ciocolata,dar nu sunt sigura,,,,,,un deliciu!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Gabi ce ne faci tu de luni dimineata!!!!!! E corect????? Arata minunat! Sunt fanul nr. 1 al acestor prajituri (cu nuca) si cu crema!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am uitat sa iti spun ca am si printat reteta! Diseara o transcriu in caietul meu! :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce delectare cu prajitura asta!:)
    O trec la favorite,sper sa o fac de sarbatori.

    RăspundețiȘtergere
  6. Gabi, e superba prajitura asta!! Minunat arata, si cred ca e greozav de buna. o trec pe lista imediat! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Seamana mult cu Chinezoaica, dar totusi nu cred ca are nici o legatura cu Eminescu :))
    Foarte buna prajitura, felicitari!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Chinezoaica ta e mai buna, are cacao in blat si glazura aceea cu frisca si ciocolata. Chiar asa, de ce-i zice Chinezoaica?:))
    Cat despre legatura cu Eminescu, poate din cauza zonei de unde a fost culeasa; doamna de la care am reteta este din zona Moldovei.

    RăspundețiȘtergere