joi, 4 octombrie 2012

Dulceață de capșune

Capșunele au fost din cel de al doilea rod, culese din Poiana Cătuneni ( un sătuc de lângă Ilva Mare pierdut undeva pe un deal, "vecin cu cerul" cum spunea cineva). Nu au fost foarte mari, dar destul de bune și dulci, așa încât la aproximativ 6 kg de capșune am adăugat doar 3,5 kg de zahăr. Am obținut 16 borcane mici ( de 300-400g) de dulceață bună,cu o aromă autentică de capșune!

Ingrediente: 
5,7 kg capșune,
3,5 kg zahăr.
Mod de preparare: Se spală capșunele sub jet de apă, se curăță de codițe și frunze și se pun într-o cratita mare, la foc mic. Se adaugă 3 kg zahăr  și se amestecă ușor, în mod constant, să nu se lipească de cratiță. Se gustă și se mai adaugă 500 g zahăr, sau mai mult, în funcție de cât sunt de dulci capșunele. Se lasă pe foc în jur de 2 ore, până se leagă. Se înlătură spuma . Se încearcă cu o lingură pe o farfurie, dacă se lipește, atunci dulceața este gata. Se toarnă în borcane, care se închid bine cu capace metalice. Pentru siguranță, fierbeți borcanele închise, așezate pe un prosopel de bucătărie, într-un vas mare cu apă, timp de 15-20 minute.
Spor la treabă și poftă bună!

Un comentariu:

  1. Mi-ai facut pofta de capsuni, ce bine ca ai mai gasit acum.Astea mici sunt cele mai bune si aromate.Noroc ca am si eu din primavara,ca altfel iti "furam" un borcanel;)
    O saptamana frumoasa sa ai.

    RăspundețiȘtergere