sâmbătă, 6 octombrie 2012

Chec cu capsuni

Este un desert simplu, nu foarte aratos, dar foarte bun si usor de preparat. Trei arome se impletesc in acest chec si anume vanilie, migdale si capsuni. Reteta este pentru un singur chec (ceea ce a insemnat foarte putin pentru familia mea!!!), dar o puteti adapta pentru o portie mai mare, dubland cantitatile ingredientelor, mai putin faina care ar trebui crescuta doar cu jumatate din cantitatea initiala. Dupa reteta Strawberry Bread din M.Country-Style Recipes.

Ingrediente:
2 oua mari, batute bine,
1/2 cana ulei,
1 cana zahar,
1/2 lingurita esenta de vanilie,
1/2 lingurita esenta de migdale,
1 si 2/3 cani faina,
1/2 lingurita praf de copt,
1/2 lingurita bicarbonat de sodiu,
1/2 lingurita sare,
1 si 1/2 cani capsuni dezghetate si scurse usor,
1/2 cana nuci, bucati.
Folositi o cana de 250 ml pentru masurarea ingredientelor.
Mod de preparare: Se bat ouale bine, se adauga uleiul, treptat, apoi zaharul si esentele. Separat se cern ingredientele uscate: faina, praful de copt, bicarbonatul si sarea. Se amesteca bine si se adauga peste compozitia cu oua, alternativ cu capsunile (scurse usor de zeama). Se amesteca cu grija, sa nu se striveasca capsunile. Compozitia este mai groasa, astfel incat capsunile sa nu se lase pe fundul tavii in timpul coacerii. Se pun si nucile si se amesteca usor (eu am pus nucile deasupra, dupa ce am turnat compozitia in tava si am apasat usor cu mana peste ele, ca sa intre putin in blat). Se toarna compozitia intr-o tava unsa, sau acoperita cu hartie de copt, de 22,5 cm/12,5 cm (eu am folosit o tava mai mare, de aceea checul nu a iesit prea inalt). Se coace la foc potrivit timp de 50-60 minute. Se pudreaza cu zahar pudra cu aroma de vanilie.
Pofta buna!

17 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. buun, buuun! abia asteptam sa il postezi! o sa pastrez reteta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata! Ai un blog super delicios!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Delicios, si cu capsune!!! Neaparat vreau o felie! Pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Cata capsuneala pe tineeeee!:)
    Delicios.

    RăspundețiȘtergere
  6. Te joci cu poftele noastre... In toiul toamnei tu ne faci pofta de capsuni.... Super checul si super combinatia migdale + capsuni.

    RăspundețiȘtergere
  7. Asta vara nu am apucat sa cumpar capsuni. M-am bucurat ca am gasit pana la urma. Multumesc Irina!

    RăspundețiȘtergere