sâmbătă, 8 septembrie 2012

Prajitura cu unt de arahide, ciocolata si portocale

Cum va place untul de arahide? Iata o combinatie de unt de arahide, zahar brun si ciocolata. Atractia la aceasta prajitura este blatul, creste frumos si are un gust tare bun, de arahide.
Dupa reteta Peanut Butter Cake din M.Country Style Recipes, la care eu am adaugat si o portocala, ca sa fie si ceva mai acrisor in prajitura. Prajitura se poate prepara in aceasta forma, turnand blatul in 2 tavi rotunde cu diametrul de 22,5 cm, sau in forma dreptunghiulara, folosind o tava de 22,5 cm/ 32,5 cm, cu crema deasupra.

Ingrediente blat:
1/4 pachet margarina de 250 g, moale,
1/4 cana unt de arahide,
1 si 1/2 cani zahar brun,
2 oua,
1/2 cana apa calda,
1 cana lapte acru mai gros,
2 cani faina,
1 lingurita sare,
1 lingurita bicarbonat de sodiu.
Crema:
30 g ciocolata amaruie, topita,
2 linguri margarina moale,
2 linguri unt de arahide,
2 cani zahar pudra,
1/2 lingurita vanilie,
3 sau 4 linguri de lapte,
optional, o portocala taiata bucati mici.
Folositi o cana de 250 ml pentru masurarea ingredientelor.
Mod de preparare blat:
Se amesteca margarina cu untul de arahide, se adauga zaharul brun (eu am inlocuit cu zahar alb si o lingura de miere), ouale si ingredientele uscate, cernute si amestecate separat. Se pune si laptele acru (eu am folosit iaurt Pilos). Se mixeaza la viteza mare timp de 2 minute. Se toarna compozitia in 2 tavi rotunde, unse si tapetate cu faina, de 22,5 cm diametrul, sau intr-o tava dreptunghiulara de 22,5 cm/ 32,5 cm. Se coace la foc potrivit timp de 25-30 de minute.
  Crema: se topeste ciocolata pe baie de aburi, se amesteca cu margarina si untul de arahide. Se adauga si zaharul, vanilia si laptele. Se bate pana se obtine o crema groasa. Se intinde crema pe blatul racit. Daca doriti puteti adauga o portocala taiata bucati mici, pe care o puneti peste blat, apoi acoperiti cu jumatate din crema si puneti al doilea blat. Acoperiti cu restul de crema deasupra si pe lateral. Radeti putina ciocolata alba pe deasupra, pentru decor.

Pofta buna!

7 comentarii:

  1. Iar "ti-ai dat in petic":)cu guguloiul asta din care nu nu m-as putea satura,harnicuto?
    Ala este iaurtul meu preferat,grecesc?:)
    Tortul este mortal!

    O saptamana usoara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti tare draguta, Adina! Lasa ca si eu salivez la preparatele tale!!!

      Ștergere
  2. Vai de mine,ce-mi faci?Mai ai si pentru mine o feliuta?Arata super.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. O bunatate de prajitura-tort!!!O seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  4. www.myproteins.ro/supliment_myprotein/peanut-butter/ e ok?

    RăspundețiȘtergere