miercuri, 26 septembrie 2012

Pasta de piersici ca odinioara

Cautand o reteta cu piersici pentru Provocarea Dulce Romanie gazduita luna aceasta de Nicol de la All day cooking, am dat peste "Old-Fashioned Peach Butter",  un fel de unt de piersici ca odinoara, in traducere libera. Reteta nu contine unt, ci doar pulpa de piersici, zahar, putin suc de lamaie, scortisoara si nucsoara. Este ca o dulceata foarte fina si un pic mai groasa, cu o aroma deosebita.

Ingrediente:
aprox. 18 piersici coapte, de marime medie,
4 cani zahar,
1 lingurita suc (zeama) de lamaie,
1 lingurita scortisoara macinata,
1/2 lingurita nucsoara macinata.
Folositi o cana de 250 ml pentru masurarea ingredientelor.
Mod de preparare: Se curata piersicile de coaja si samburi si se taie felii. Se pun pe foc adaugand foarte putina apa (aprox. 1 cana), atat cat sa nu se lipeasca. Se fierb pana devin moi, apoi se trec printr-o sita. Pulpa de piesici astfel obtinuta se pune intr-un vas, la foc mic, adaugand zaharul si zeama de lamaie. Se fierbe pana se ingroasa, cel putin 30 - 45 minute. Se amesteca mereu sa nu se lipeasca de vas. La sfarsit se adauga scortisoara si nucsoara, apoi se toarna in borcane care se inchid bine cu capace. Pentru mai multa siguranta se fierb borcanele inchise, timp de 10 minute, intr-un vas cu apa, punand un prosop mic sub borcane. Se obtin in jur de 500 ml pasta de piersici.

5 comentarii:

  1. Cred ca este grozav de aromata.Imi place cum arata.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Piersici si scortisoara, yummmy trebuie sa fie un deliciu!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce buna idee, cred ca e o minunatie!! Super ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi amintesc ca gaseam la alimentara pasta de piersici,de mere;erau foarte parfumate.:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Gabi, Mirela(bucatariamirelei) m-a rugat sa-ti scriu ca nu poate sa-ti lase comentarii din cauza verificarii de la sfarsitul mesajelor...eu mi-am dezactivat optiunea aia ca era enervanta :) Pup

    RăspundețiȘtergere