joi, 2 august 2012

Prajitura aromata cu afine

Va plac afinele? Pe langa faptul ca au un efect terapeutic asupra organismului (nivel crescut de vitamina A si C, imbunatatesc circulatia la nivelul ochilor si sistemului nervos, sunt recomandate in prevenirea si tratarea afectiunilor vasculare, venelor inflamate,  fragilitatea capilarelor, au efect antioxidant, protejeaza organismul impotriva infectiilor si multe altele - cf. Google) au un gust bun, acrisor si pot fi folosite cu succes in deserturi!!!
"I found my thrill on Blueberry Hill,
On Blueberry Hill, when I found you...
Though we're apart, you're part of me still
For you were my thrill on Blueberry Hill." 
Si acum, daca tot v-am convins cat sunt de bune, in timp ce fredonati in gand melodia Blueberry Hill a inegalabilului Louis Armstrong, puteti prepara o prajitura dulce-acrisoara cu afine, scortisoara si cuisoare, care se consuma calda, cu frisca sau inghetata.
Dupa reteta Blueberry (or Blackberry) Buckle din M. Country-Style Recipes.

Ingrediente blat:
3/4 cana zahar,
1/3 cana margarina (o treime dintr-un pachet de 250 g ),
2 oua,
1/2 lingurita esenta de vanilie,
1 si 1/2 cani faina,
2 lingurite praf de copt,
1/2 lingurita sare,
1/2 lingurita scortisoara,
1/4 lingurita nucsoara,
1/4 lingurita cuisoare,
1/2 cana lapte,
2 cani afine proaspete;
Deasupra se presara un amestec de:
1/2 cana zahar brun,
1/2 cana faina,
3 linguri margarina,
1/2 lingurita scortisoara.
Mod de preparare: Se bate margarina cu zaharul, se adauga ouale si vanilia. Ingredientele uscate (faina, praful de copt, sarea, scortisoara, nucsoara si cuisoarele) se cern si se amesteca, apoi se adauga peste margarina, treptat, impreuna cu laptele. Se pun si afinele, se amesteca usor, sa nu se zdrobeasca (eu am turnat blatul in tava si am pus afinele deasupra, apoi le-am apasat usor cu o lingura, sa intre putin in blat). Se pune compozitia intr-o tava de 20 cm/30 cm, acoperita cu hartie de copt, unsa putin.
Pentru partea de deasupra se amesteca margarina cu faina, zaharul brun si scortisoara, cu o furculita, pana se faramiteaza. Se presara peste blatul cu afine (eu am scapat cam multa margarina si a iesit o compozitie mai moale, pe care am adunat-o in mana si am dat-o prin razatoarea mare direct peste blat; a iesit bine si asa, chiar interesant!). Se coace la foc potrivit timp de 40-45 minute, pana nu se mai lipeste de scobitoarea inserata in centru si se rumeneste frumos. Se serveste calda, cu frisca sau inghetata.

Pofta buuuna!

9 comentarii: