marți, 14 august 2012

Cartofi rasi piperati si morcovi in sos de smantana

Dupa reteta Peppered Potatoes and Carrots in Sour Cream din rev. Australian Food, este o garnitura perfecta pentru carnea de pui (cum ar fi puiul cu bere). Se prepara mult mai rapid daca folositi un robot de bucatarie, intrucat ceapa si cartofii se rad, morcovii se feliaza si smantana impreuna cu crema de branza, cuburile concentrate de pui si boabele de piper se mixeaza. Mancarea poate fi pregatita dimineata, pastrata la frigider acoperita si pusa la cuptor mai tarziu, in timpul zilei.

Ingrediente:
5 cartofi mari (800 g), rasi,
1 ceapa, rasa,
5 morcovi medii (500 g), feliati subtire,
2 cuburi concentrate de pui,
300 ml smantana,
125 g crema de branza,
2 linguri boabe de piper verde, din conserva, scurse de zeama (eu am pus piper macinat, dupa gust)
2 linguri frunze fine de ceapa verde (chives), tocate, pentru ornat (eu nu am avut, am pus patrunjel verde).
Mod de preparare:  Se mixeaza cu un blender cuburile concentrate de pui cu boabele de piper, smantana si crema de branza. Se rad cartofii si ceapa si se pun intr-un vas mare. Se toarna compozitia cu smantana peste cartofi si se amesteca usor. Se unge cu unt un vas termorezistent de 2,5 litri capacitate, se pune jumatate din compozitia cu cartofi in vas, se acopera cu felii de morcovi, apoi se repeta cu cealalta jumatate din compozitia cu cartofi si deasupra se aseaza restul de morcovi. Se acopera vasul si se pune la cuptor la foc mic timp de 1 ora, 1 ora si jumatate, pana se patrund legumele. Se presara ceapa verde (chives) tocata, pe deasupra, inainte de servire.
Pofta buna!

3 comentarii:

  1. Excelent arata!!!!si cred ca-i tareeee buna,,,,am sa fac si eu!!!
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Gustoasa mancarica, buna idee!! Imi pace mancarea cu cartofi la cuptor! Pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc de vizita, Mirela si Poliana!

    RăspundețiȘtergere