sâmbătă, 28 iulie 2012

Prajitura cu dovlecel si crema de branza


Iata o reteta mai neobisnuita pentru noi, romanii, atat in ceea ce priveste ingredientele folosite, cat si modul de preparare. In reteta originala se foloseste Zucchini, un dovleac lunguiet cu coaja verde inchis, dar poate fi inlocuit foarte bine cu dovlecelul nostru. Am fost uimita sa constat felul simplu in care se combina ingredientele, amestecand ulei cu zahar (ceea ce n-am mai intalnit pana acum) si adaugand apoi 4 oua, neseparate, nebatute, ne...nimic! Pur si simplu se amesteca totul acolo si iese un blat care creste frumos si se coace bine, fara nici un efort.
Dupa reteta Zucchini Bars din M.Country Style-Recipes & Kitchen Secrets, o prajitura buna, cu blat pufos cu dovlecel si  nuci si o glazura fina din crema de branza.

Ingrediente blat:
1 cana ulei,
2 cani zahar,
4 oua,
2 lingurite esenta vanilie,
2 cani faina,
1 lingurita praf de copt,
1 lingurita bicarbonat de sodiu,
1 lingurita scortisoara ( eu am pus doar 1/2 lingurita),
2 cani dovlecel razuit (un dovlecel mediu),
1 cana nuci,  rupte bucati,
Glazura:
75 g crema de branza, moale  (eu am folosit Almette, chiar daca are putina sare, nu se simte, si am pus toata cutia de 150 g),
1/4 pachet margarina de 250 g, moale,
2 linguri lapte (eu nu am mai pus)
1/2 lingurita esenta de vanilie,
2 cani zahar pudra (eu am pus doar 1 si 1/2 cani zahar pudra si 1/2 cana faina).
Folositi o cana de 250 ml pentru masurarea ingredientelor.
Mod de preparare: Se amesteca uleiul cu zaharul si se bate cu mixerul, putin.
Se adauga ouale si vanilia si se bate din nou cu mixerul, pana cand compozitia creste putin in volum. Separat se cern ingredientele uscate: faina, zaharul pudra, bicarbonatul, scortisoara si sarea. Se amesteca si se pun peste compozitia cu oua, treptat. Se curata dovlecelul de coaja si se rade pe razatoarea mica, inlaturand partea din mijloc cu seminte. Se pune peste compozitie, se amesteca si se adauga nucile. Se toarna compozitia intr-o tava mare, de 27,5 cm / 37,5 cm (eu am folosit tava emailata de la cuptorul aragazului), acoperita cu hartie de copt (eventual ungeti putin hartia). Se coace la foc potrivit, timp de 25 - 30 minute, sau pana se rumeneste frumos si nu se mai lipeste de scobitoare. Se lasa sa se raceasca si apoi se pune glazura deasupra.
Pentru glazura amestecati toate ingredientele, bateti cu mixerul pana se obtine o crema spumoasa.
Eu am modificat-o putin, pentru ca mi s-a parut prea mult zahar si am procedat astfel: am batut crema de branza moale cu margarina (aveti grija sa nu fie reci, altfel nu o sa se amestece bine; daca se intampla asa, adaugati zahar pudra si dati amestecul prin sita). Am adaugat zaharul pudra, 1/2 cana faina (m-am inspirat din glazura de faina de la brownies) si vanilia.
Pofta buuuna!

10 comentarii:

  1. Imi plac asa de mult dovleceii, dar in prajitura nu m-am gandit sa ii pun.
    Trebuie incercat.
    Puupi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este ca si cum ai pune un compot de fructe. Blatul iese mai umed si un pic lipicios.

      Ștergere
  2. ador prajiturile cu morcovi sau cu dovlecei ;)
    Arata foarte bine! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Wow! Mi se pare foarte ingenioasa reteta :) Cu siguranta o sa incerc si eu

    RăspundețiȘtergere
  4. Este mai neobisnuita reteta, dar foarte usoara si sigura!

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesanta prajiturica, eu n-am folosit dovlecel in prajituri niciodata, dar nu poate fi rau. Arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Bun venit, Poliana!Sunt onorata de vizita. Dovlecelul nici nu se simte in prajitura aceasta.

    RăspundețiȘtergere