marți, 3 iulie 2012

Dulceata de visine

 As numi-o cea mai simpla dulceata de visine, deoarece prepararea ei nu necesita un efort prea mare. Este in schimb suficient de legata si aromata si rezista mai mult timp (asta daca o ascundeti bine prin camara!!!).
Ingrediente:
3 kg visine,
2 kg zahar.
Mod de preparare: Se spala visinele si se scot samburii.Se pun visinele impreuna cu zaharul(eu am pus intai 1 kg si jumatate, restul de zahar l-am adaugat treptat, dupa gust) intr-o oala incapatoare, la foc mic. Se amesteca usor, din cand in cand si se inlatura spuma de deasupra. Se lasa pe foc pana se leaga, in jur de 2 ore, 2ore si jumatate. Se incearca pe o farfuriuta, cand compozitia devine lipicioasa, dulceata este gata. Se toarna in borcane cu capac, care se inchid ermetic (pt. ca era tarziu, eu am lasat dulceata in oala acoperita, peste noapte si a doua zi am pus-o in borcane). Ies in jur de 8 borcane mici (de 300-400 ml) de dulceata.
Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Stii ce ma atrage la reteta ta, faptul ca indraznesti sa adaugi zaharul in etape,dupa gust!:) Este extrem de interesant si ...economic!:)

    Anul viitor voi aplica metoda ta ,pentru ca dulceata mea este deja in camara !:)

    Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, Adina, de cele mai multe ori fac experiente! Trebuie sa indraznim!

    RăspundețiȘtergere