marți, 13 martie 2012

Prajitura cu ness si nuci


    
Rețeta de bază o am de la prietena mea din copilărie, Denisa. Mama ei obișnuia să o prepare în perioada sărbătorilor.  Pe vremea lui Ceaușescu, atunci când trebuia să..."ai  pe cineva, undeva...", ca să faci rost de unt, cafea si ciocolată, această prăjitură era un adevarat deliciu.Unele gusturi nu se uită niciodată!
Ingrediente blat:  
6 ouă (sau 5 ouă și 1 albuș, gălbenușul se păstrează pt. cremă)
200 g zahăr pudră,
14 linguri nucă măcinată,
1 linguriță praf de copt stins cu zeamă de lămâie,
5-6 linguri de făină,
opțional, esență de vanilie.

Crema:  
250 g unt,
200 g zahăr pudră,
2 linguri de ness,
1 gălbenuș, 
câteva nuci rumenite ușor;
***
ciocolată rasă pe deasupra.

Mod de preparare: Se bat albușurile spumă tare. Separat, se bat gălbenușurile, se adaugă o parte din albușuri si zahărul pudră. Se pune făina, treptat, si praful de copt stins cu zeamă de lămâie. Se adaugă nucile, puțină esență de vanilie și la sfârșit restul de albușuri. Se toarnă compoziția într-o tavă (32/22 cm) acoperită cu hârtie de copt, se coace la foc potrivit, timp de 25-30 min, până se rumenește puțin. Se lasă blatul să se răcească.
Se toarnă compoziția într-o tavă (32/22 cm) acoperită cu hârtie de copt, se coace la foc potrivit, timp de 25-30 min, până se rumenește puțin. Se lasă blatul să se răcească.

  Pentru cremă, se freacă untul cu zahărul pudră. Ness-ul se freacă separat cu gălbenușul de ou și se adaugă peste unt. Se amestecă bine și se adaugă și nucile rumenite puțin si tăiate în bucățele mai mici. 

Blatul racit se taie în două pe orizontală, se pune crema între cele 2 părți si deasupra, si la sfârșit se rade ciocolată amaruie, din belșug!
În rețeta originală blatul rămânea întreg și crema se punea toată, în strat gros, peste blat, apoi se rădea ciocolata pe deasupra. Este bună oricum, mai ales dacă vă place aroma de cafea.

Poftă bună!




5 comentarii:

  1. Cred ca e delicioasa prajitura ta. Si eu ma gandesc cu nostalgie la prajiturile facute de mama,care mi-au indulcit copilaria.

    RăspundețiȘtergere
  2. O prajiturica foarte buna.Imi aduc cu drag aminte de anii copilariei.Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce bine ca avem amintiri placute despre copilarie! Multumesc frumos pt. comentarii, fetelor!

      Ștergere
    2. Arata grozav si stiu ca este foarte, foarte buna! Mi-ai adus aminte de ea.Tot de la o fosta colega o am si eu, numai ca difera foarte putin la cantitati. Chiar mi-ai facut pofta!

      Ștergere