duminică, 5 februarie 2012

Amaretto chocolate cake


      Reteta din rev. "Australian food"

  Ingrediente blat: 3 oua,
                                  100 g zahar,
                                  75 g faina,
                                  1 lingurita praf de copt,
                                  1 lingura cu varf amidon,
                                  1 lingura cu varf migdale macinate,
                                  2 linguri lichior Amaretto,
                                  60 ml lapte.

                Crema:  200g branza dulce, proaspata ( ricotta cheese ),
                                150g ciocolata amaruie,
                                1 lingura cu varf smantana pt. frisca (sau frisca lichida),
                                1 lingura lichior Amaretto.

                 Pt. partea de deasupra a tortului se folosesc: 300ml smantana pt. frisca ( sau frisca lichida ) batuta cu o lingura de lichior Amaretto ( eu am adaugat si o lingura de zahar pudra ), si fructe ( capsuni si struguri proaspeti ) date printr-un sirop facut din zahar ars ( 300 g zahar + 375 ml apa ). Eu am renuntat la partea cu siropul de zahar si am folosit cirese din compot.


  Mod de preparare: Se bat ouale intr-un vas mic, pana se ingroasa putin.. Treptat, se adauga zaharul  si se bate pana se dizolva. Se transfera compozitia int-un vas mai mare si se adauga faina, praful de copt si amidonul, in ploaie. Se adauga migdalele macinate ( eu am folosit nuci si esenta de migdale ). Se toarna compozitia intr-o tava unsa ( in reteta se folosea o tava patrata de 20 cm, dar eu am folosit 2 tavi rotunde cu diametrul de 21 cm ), si se coace la foc potrivit, timp de 20 min. Dupa racire se taie blatul in doua , pe orizontala si se insiropeaza cu lapte si Amaretto.


 Pt. crema,  se bate branza intr-un vas mic, pana se obtine o crema. Jumatate din ciocolata se topeste in baie de abur, se lasa putin sa se raceasca si se toarna peste crema de branza. Se adauga smantana si lichiorul si se bate bine cu mixerul.Restul de ciocolata se rade pe razatoarea mica si se pune in crema de branza.

 
   Se aseaza primul blat pe un platou, se pune crema si apoi al doilea blat. Se imbraca tortul pe margini si deasupra  cu frisca batuta cu o lingura de Amaretto si una de zahar pudra. Se pune ciocolata amaruie, rasa (pe razatoarea mare), pe lateral, iar deasupra se orneaza cu fructe si frisca( eu am pastrat putina crema si am amestecat-o cu putin unt). 

           Pofta buna!   











2 comentarii:

  1. Imi place si drept pentru care m-am prezentat la o feliuta ;;)se poate? Tare bine mai arata !
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Se poate, draga Lia, numai ca am mancat-o deja! Cu prima ocazie, cand o sa treci prin Lunca Ilvei, te astept!!!

    RăspundețiȘtergere